sobota, 5 maja 2018

Typujemy Agenta - odcinek 11

Coraz bliżej zakończenia trzeciej gwiazdorskiej edycji Agenta. Przed nami już tylko dwa odcinki, które wyłonią zwycięzcę i wskażą agenta. Ważna informacja dla biorących udział w zabawie - przed przesłaniem kolejnych typów koniecznie zapoznajcie się z informacjami umieszczonymi na końcu tego wpisu, typowanie będzie bowiem wyglądać nieco inaczej niż dotychczas.
Bez zbędnych dodatkowych komentarzy przedstawiam od razu wasze typy.
*     *     *
Adrian. Odcinek nie przyniósł nic nowego. Dopiero dziś się zorientowałem, że kolejny odcinek to półfinał i gra dobiega końca. Az robi się żal, że to już (pierwsze zadanie, ze wspinaniem, nie przyniosło nic nowego. Dopiero mój Agent, Karolina, uwidocznił się w drugim zadaniu, gdzie niby źle policzył liczbę metrów. W zasadzie zadanie trzecie, ze zdjęciami jest bardzo bez sensu, kto by pamiętał ustawienie osób do zdjęcia i to jakieś dwa tygodnie wcześniej, nie znając większości osób. W tym zadaniu niby mało osób, a zamieszanie olbrzymie. Przez to, że Michał i Tomek mieli immunitet, gra była nierówna, ale cóż - taka gra. Mój Agent, czyli Karolina, dalej w grze.
Krys. W nowym agencie strasznie mnie wkurza łatwy dostęp do mediów. W starym Agencie uczestnicy musieli sami kombinować, kojarzyć. I ta radość Tomka (po znalezieniu najprawdopodobniej poprawnego rozwiązania z puzzla), że nieźle to wykombinowali, myślałem że mnie krew zaleje. Żadną sztuką jest "wyguglowanie". Wracając do zadań. W pierwszej potyczce agentem okazała się... małpa wyrzucająca jokera. Następne 2 zadania oglądałem po omacku. Na Agenta typuję Tomka - gdyż jedyną rzecz, którą zauważyłem w moim chaotycznym oglądaniu jest to, że walczył o immunitet oraz oddał w pierwszym zadaniu Ilonie puzzla, który przydałby mu się w dalszej grze.
Iwka. "W dodatku ta małpa była bardzo agresywna i bezczelna" - bardzo mnie Tomek rozbawił swoją wypowiedzią. Dzisiejszy odcinek na pytanie kto jest agentem mi nie odpowiedział. Postanowiłam w swoich typach powrócić do Karoliny. W zadaniu z liną nieźle namieszała. A poza tym moja kobieca intuicja mi tak podpowiada.
Taternik. Dobrze, że Świr odpadł. Michał robił wszystko tak jak zawsze: chciał decydować, być w centrum zadania i pokazywać, jak ochoczo je wykonuje, by (jeśli nikt inny tego nie zrobi) popsuć tak, by kasa się nie zgadzała. Po programie Wojewódzkiego z ostatniego wtorku mam nadzieję, że Tomek agentem nie jest. Byłoby to żenujące. Typuję bez zmian Michała. I tu ciekawostka, ponoć on typował dotąd Ilonę, a tu nagle się przerzucił na Karolinę. Więc nie tylko Tomek zmienia typy. Piotrek drugi odcinek typuje Michała jako finalistę, może to być element odciągnięcia od niego uwagi jako agenta. Tu nic bez powodu się nie dzieje.
Agata i Paweł. Niezmiennie na agenta typujemy Karolinę Kraśko. Trudno jest mówić o działaniach agenta bo opcje działania agenta i wykonywania oraz psucie przez niego poszczególnych zadań są cztery albo chce wykonać dobrze zadania i mu się to udaje, albo chce zepsuć zadanie i mu się to udaje, albo chce zepsuć zadanie i mu się to nie udaje, albo chce wykonać dobrze zadanie i mu się to nie udaje. Montaż też nie za bardzo pomaga w typowaniu agenta, bo to co nam telewizja zasugeruje, w to możemy wierzyć albo nie, a jak wiadomo obserwacja jest utrudniona przez niepokazywanie wszystkiego. W tym odcinku o tym, że Karolina jest agentem może świadczyć to, że przy obliczaniu drogi prawdopodobnie nie wpisała jednej dziesiątki, co skutkowało błędnym wynikiem odległości. W zadaniu ze zdjęciem ustawiła się sama dobrze, ale nie widziałam za bardzo, żeby ustawiała zdjęcia innych uczestników.
Michał. U mnie zmiana w tym tygodniu. Przechodzę z Tomka Ciachorowskiego na Ilonę Ostrowską. Dlaczego Ilona? Moim zdaniem wiele sabotowała w ostatnich odcinkach. Rozmowa z Agentem - omotała Piotrka Świerczewskiego. Piotrek miał zadawać jej pytania, a w końcu ona zadawała jemu. Zadanie z ostatniego odcinka: ustawienie się do zdjęcia. Stanęła źle, uszczuplając kasę za to zadanie. Nie wierzę, że nie pamiętała, w którym miejscu stała na tej fotografii. Przy mierzeniu liną metrów zachowywała się chaotycznie. Dokładnie nie liczyła tych metrów. Nie przytrzymała liny, kiedy Piotrek ją o to prosił. Przez to źle obliczyli. Nie denerwuje się eliminacją. Kamienna twarz, bez emocji, bez stresu.
Kim. Jedenasty odcinek nie zmienia mojego typu i nadal pozostaje nim Tomek. W pierwszym zadaniu jako Agent wiedział, aby wejść na końcu podczas wejścia na górę, aby namieszać z jokerami i puzzlami. W drugim zadaniu podał błędną odpowiedź co do długości ścieżki - Michał podał odpowiedzi bliżej prawdy ale wciąż za daleko, więc Tomek na nie się zgodził, bo i tak by nie zarobili pieniędzy. W trzecim zadaniu namieszał całkowicie, dając złą pozycję Jaśka,  Beniamina czy Anii Skury. Chciałbym na koniec dodać, że to był najlepszy odcinek w tym sezonie, jeśli chodzi o zadania.
Chucky. Dalej typuję Ilonę konsekwentnie i pewnie już ten typ pozostanie do samego końca. W tym odcinku przekonał mnie moment pominięcia jokera, a gdy Tomek go podniósł, zauważyć można było ironiczny uśmieszek, dużo kombinowała z tym co komu powiedzieć, bez większego ładu i składu. W zadaniu z mierzeniem była w grupie, która dużo się pomyliła, na immunitecie agentowi nie musi zależeć, a w zadaniu ze zdjęciami też nie wykazała się niczym szczególnym, ciągle stała w jednym miejscu oraz pomyliła swoją pozycję.
Meluzyna. Tym razem również stawiam na Tomka. Typuję go ze względu na sposób jego wypowiedzi, które nawet jak na "gwiazdorskiego" agenta są wyjątkowo sztuczne. Dodatkowo, facet trafił do półfinału a on mówi, że nie ma jeszcze konkretnego typu na agenta? Moim zdaniem trochę na to za późno, jeżeli miałby być zwykłym zawodnikiem. Podejrzana dla mnie jest także Ilona, ale nie mam zamiaru zmieniać już typu - w sumie już na to za późno. Jeżeli któreś z nich okaże się być agentem, będzie to słaba agentura. Z obecnych osób, zaskoczeniem według mnie byłoby gdyby agentem okazał się być Michał. Jest ciekawą postacią, która pasuje zarówno na agenta, jak i wielkiego wygranego programu. Mam nadzieję, że okaże się tym drugim.
Al Ganonim. Ciężko postrzegać wykonywanie zadań, postawa uczestników diametralnie się zmienia gdy nagrodą może być immunitet lub inne fanty. Szczególnie dotyczy to Michała i Tomka. Może im tak zależy na fantach, bo ich naprawdę potrzebują? Może ani Michał, ani Tomek nie jest agentem, a któraś z pań? Nie wiem. Właściwie w ostatnim zadaniu można uznać zachowanie Tomka za sabotaż, gdyż trzymał dodatkowo zdjęcie innej osoby. Zaliczenie tego oceniam jako dziwne. Odcinek nie przybliżył mnie do agenta. Znów odpadła osoba spoza mojego kręgu podejrzanych. Dopiero najbliższy odcinek może coś zmienić w moich typach, gdyż zostali sami mający rzeczywiście coś znaczącego na sumieniu uczestnicy. A czy w ogóle jest sens na tym etapie zmieniać typ? Raczej nie. Zostaję przy Michale.
Luise. Po kolejnym już jedenastym odcinku utwierdziłam się tylko w moim typie i nadal pozostaje przy Ilonie.W pierwszym zadaniu uwagę moją przykuło to, że Ilona za wszelką cenę chce zaszkodzić Michałowi. Zapewne dlatego, że wie doskonale, że to ona jest Agentem i w ten sposób chce się pozbyć niezbezpiecznego gracza. Następnie specjalnie źle odmierzyła drogę - upuszczając linę, aby mieć jak największą pewność, że grupa pomyli się o więcej niż metr i w ten sposób nie zarobią pieniędzy. Na koniec przy zdjęciach wprowadziła trochę chaosu, bardzo się ociągała, bo była to gra na czas, a najprostszym sposobem na utratę pieniędzy jest po prostu pozostawienie pola z kamerą bez żadnego zdjęcia - nie wzbudza się w ten sposób żadnych podejrzeń.
Damian998. Nie zmieniam swojego typu, choć za bardzo nikt nie pasuje mi do pełnienia roli agenta. Myślę, że Tomek Ciachorowski opóźniał w zadaniu z mierzeniem liną tak samo jak źle dopasował parę zdjęć uczestników podczas ostatniego zadania.
Zuzik. Po jedenastym odcinku nadal na agenta typuję Tomasza Ciachorowskiego. W pierwszym zadaniu odcinka gdy wchodzili na szczyt wulkanu, trzymał się na końcu stawki specjalnie nie pomagając reszcie podczas wchodzenia, a gdy okazało się, że dwie ostatnie osoby idą dalej po jokery i niespodziankę to umówił się z Iloną, że nie powiedzą pozostałym całej prawdy o tym co zdobyli. W drugim zadaniu obie grupy walczyły tak naprawdę tylko o immunitet, ponieważ warunki oraz bardzo mały margines błędu spowodowały, że zmierzenie faktycznej odległości było praktycznie niemożliwe, przez co agent starał się wywalczyć immunitet dla swojego sojuszu z Michałem. W ostatnim zadaniu odcinka uczestnicy pogrzebali swoje szanse na zdobycie większej ilości pieniędzy już na początku zadnia, co w połączeniu z dużą ulewą pozwoliło im zarobić niewielkie pieniądze, o co właśnie agentowi chodziło.
Regina. Michał wydaje mi się zbyt oczywistym agentem, ale jeszcze nie zmieniam typu. W pierwszym zadaniu mógł wchodzić na wulkan pierwszy, bo jego sojusznik Tomek wchodził ostatni. W zadaniu ze zdjęciem grupowym natomiast zabrał walkie-talkie i kręcił się bez celu po całym obiekcie, nie komunikując się z resztą grupy.
Jacob. Cały czas typuję Ilonę na agenta. Podczas zadania z liną upuściła ją i pokrzyżowała obliczenia swoich współzawodników. Wiedziała, żeby dostać się na szczyt drugiej góry trzeba przywędrować w ostatniej dwójce, w ten sposób osłabiła morale pozostałych graczy. Na zadaniu ze zdjęciami, dopasowała błędne zdjęcie z Ryśkiem. Z całej czwórki najmniej angażuje się w zadania. Widać tylko jej grymasy na twarzy i narzekanie na Michała, na którego ma chyba alergię. Jej brudy w zadaniach są rzadko komentowane przez innych uczestników, a jak już to tłumaczone tym, że nic się nie stało i nie ma się czym przejmować. Nawet przez jej subtelne powinięcia tracą dużo pieniędzy.
Sonny van den Werhoven. Odcinek jedenasty, mój typ na agenta odpadł, w ramach dokończenia zabawy obstawiam w chwili obecnej jako agenta Ilonę Ostrowską, jest wszędzie tam gdzie coś się dzieje, może nie działa jakoś bardzo destrukcyjnie, ale stara się namieszać wszędzie gdzie można, jeżeli pomaga grupie, to po to żeby odwrócić od siebie uwagę, nie poprawia błędów innych. Działa raczej samemu, ale spiskuje z kim się da, nie ma stałych sojuszników, mataczy. W tym odcinku na pewno namieszała w zadaniu z odmierzaniem odległości liną. 
Joasia16. Ostatni odcinek może się "poszczycić" najbardziej sucharowym zadaniem w całej edycji - włażenie na wulkan za 4 tysie. Co mogło pójść nie tak? W tym sęk, że nic. Idealna okazja dla agenta, nie ma co. Jeśli chodzi właśnie o agenta, to chętnie bym zmieniła typ, bo Michał wydaje mi się już za bardzo sugerowany - praktycznie podczas każdej wypowiedzi do kamery ma na twarzy swój nikczemny, agentowy uśmiech, który normalni agenci pokazują dopiero w finale. Jednak zupełnie nie mam na kogo zmienić, więc z braku laku obstawiam dalej Michała, wierząc, że jego ucieczka z walkie-talkie była prawdziwym sabotażem, a dokładność przy odmierzaniu odległości sznurkami wynikała wyłącznie z walki o immunitet.
Stefanos. Po 11 odcinku postanowiłem wrócić do mojego typu na Agenta z pierwszego odcinka tj. Ilony. W ostatniej części Ilona dość mocno zamieszała w zadaniach z pomiarem odległości oraz odwzorowaniem ustawienia uczestników na zdjęciu. Po raz pierwszy jej działania sabotażowe były pokazane w tak otwarty sposób. Poza tym zarówno Ilona jak i Karolina przeważnie zachowują się spokojnie, w wyważony sposób, tak aby zbytnio nie rzucać się w oczy.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Mat.
IO
Mi.
---
---
---
---
Dam.
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek
Al G.
AS
AS
AS
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Michał
Kr. J.
JK
TC
AL.
----
---
---
---
---
---
---
Aga
Ma.
AS
TC
---
---
---
Tat.
Mi.
Mi
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Michał
Krys
JK
JK
BA
BA
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek
Mel.
RA
RA
RA
RA
RA
RA
RA
RA
RA
TC
Tomek
Adr.
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
---
KK
Karol.
Mic.
IO
JK
TC
TC
TC
---
TC
TC
TC
TC
Ilona
Chu.
IO
IO
IO
IO
IO
IO
IO
IO
IO
IO
Ilona
Joas.
KK
KK
BA
---
JW.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Michał
Zuz.
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek
Reg.
BA
BA
BA
BA
IO
IO
IO
IO
IO
Mi.
Michał
Son.
Ilona
Stef.
IO
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
Ilona
Iwka
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
Mi.
Karol.
Kim
Mi.
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek
Jac.
Mi.
Mi.
TC
TC
IO
IO
IO
IO
IO
IO
Ilona
See.
Ma.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
---
---
--
---
---
---
AiP
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
KK
Karol.
Lui.
IO
IO
TC
TC
TC
TC
TC
TC
IO
IO
Ilona
Patr.
---
---
Asia
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek

Objaśnienia skrótów:
IO - Ilona Ostrowska, TC - Tomasz Ciachorowski, AS - Anna Skura, JK - Jan Kuroń, Ma. - Maciej Myszkowski, Mi. - Michał Mikołajczak, RA - Ryszard Andrzejewski, KK i Karol. - Karolina Ferenstein Kraśko, BA i Beni - Beniamin Andrzejewski, PŚ - Piotr Świerczewski, AL - Ania Lucińska, JW - Julia Wróblewska
Kolor oznacza zmianę typu w porównaniu z poprzednim odcinkiem
*     *     *
Typ pozakonkursowy
hannibal96. Nadal stawiam na Ilonę jako tytułową postać, w zadaniu z wspólnym zdjęciem, zamieniała się miejscem z Ryśkiem, zaś w odmierzaniu trasy liną, puściła w pewnym momencie linę twierdząc, że myślała, że zanotowali jej długość.. P.S. Interesuje mnie też top3, bo wiele osób stawia na Ilone, Malinę i Tomka, nie wiem co by się musiało stać, że Michał odpada, mimo że typuje Ilonę lepiej niż Tomek (odc. 8), wtedy agentem musi być Tomek, bo jego Michał nie typuje, ale to tylko moje rozmyślania.
*     *     *
Zgodnie z zapowiedzią w leadzie informuję, że - podobnie jak to miało miejsce przed rokiem - następują zmiany w sposobie typowania. Sposób przesyłania oraz termin pozostają bez zmian, za to inaczej wyglądać będzie treść. Otóż przesyłany typ po odcinku 12 (o ile nie zostanie w nim zdradzona tożsamość agenta) powinien wyglądać mniej więcej tak: w pierwszym zdaniu piszecie, kto według was jest agentem, a w kolejnych podajecie pięć przykładów, które potwierdzają waszym zdaniem fakt, iż dana osoba jest agentem. Zdarzenia mogą pochodzić z całego programu (wszystkich odcinków), z tym, że musi być wiadomo o jakie zadanie chodzi i co konkretnie dana osoba zepsuła.
P.s. Nadal twierdzę, że agentem jest ktoś z dwójki: Michał-Karolina.

10 komentarzy:

  1. Pisać 5 przykładów, że ktoś coś zepsuł, kiedy telewizja właśnie nie pokazuje, jak Agent psuje, aby nie zdradzać tożsamości i nie psuć zabawy widzom.
    Nie tak widzowie rozgryzają Agenta w programie - raczej jak się porusza, gdzie się porusza, co mówi, do kogo, czy zawiera sojusze.

    Pzdr
    TomL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każdego bez problemu można znaleźć pięć przykładów z całego programu. Ale nawet gdyby tak nie było, można delikatnie improwizować.

      Usuń
  2. Nie mogę się doczekać ujawnienia tożsamości agenta!

    OdpowiedzUsuń
  3. No i w grze została czwórka, która była najbardziej podejrzewana przez całą zabawę

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że Tomek odpadł. Zmniejsza to margines błędu przy naszym typowaniu. I Zwiększa szanse, że agentem jest kobieta. Nastąpi chyba rekordowa liczba zmian typów na tym blogu. Podejrzewam, że skoro tyle osób głosowało za Karoliną, i odpadły to i Ilona agentem nie jest.
    Pozdro, Taternik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jednak Karolina...

      Pozdrawiam
      TomL

      Usuń
  5. I jak, zaskoczenie, co? :D Jak to, Tomek nie jest agentem?! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Agentem jest Ilona, którą typuje i Michał i Karolina.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że na tym etapie należą się gratulacje dla 3 uczestników naszej zabawy, którzy ani razu nie zmienili typu i ich agenci są w finale - Taternik, Chucky, Agata i Paweł, wśród Was jest zwycięzca naszej blogowej zabawy!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie zdziwiła bym się jakby okazało się że agentem jest Tomek a odpadł dla zmyłki a telewizja tak zrobiła by wywołać zamieszanie.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz pojawi się na stronie po zatwierdzeniu przez moderatora