sobota, 7 kwietnia 2018

Typujemy Agenta - odcinek 7

"W tej grze pieniądze nie są najważniejsze" - powiedział Michał, potwierdzając w ten sposób, że gwiazdy, które mają płacone za występ spore pieniądze, nie muszą zanadto starać się w poszczególnych zadaniach i bez żadnych oporów są w stanie wydać wszystko na "kółeczka".
Dziś zbyt długiego wstępu nie będzie. Informuję jedynie, że po czasie swój typ przysłał Mateusz. Przedstawione przyczyny uznaję jednak za wystarczające uzasadnienie jednorazowego spóźnienia, dlatego też typ został uwzględniony na liście. Za to nie wpłynął w ogóle typ Patryka, który tym samym z pewnością zabawy nie wygra.
*     *     *
Adrian. Odcinek dość fajny, chociaż mało wnoszący do mojej gry. Pierwsze zadanie czyli wybór kogoś do eliminacji, ma jakieś drugie, nieodkryte dno, ale nie wiem czy zostało jakoś uwzględnione. Ale serio, nie oszukujmy się - co to jest anulowanie jednej złej odpowiedzi? To jest głupota głosować dla siebie. Puzzle jak puzzle, ktoś ma szczęście - ktoś nie. Mój agent - Karolina znalazła pewną kopertę na początku, ale nic nie powiedziała grupie... Ponadto nie odpowiedziała na pytania grupy o łączność i ściszyła na maksa głośność. Zadanie dla pozostałych bardzo fajne, lecz mało zarobili, niestety. Ogólnie strasznie krótkie te odcinki, mało oddają tego, co się tam działo w ciągu doby, trochę to smutne
Iwka. Mój Agent czyli Karolina przy grze w Memory zbytnio nie rzucała się w oczy. W ogóle jakby opuściła. W zadaniu w "domu strachów" dużo mówiła, potem dziwnym trafem "sciszyła" się jej krótkofalówka. Jeżeli nie Karolina to Michał, który moim zdaniem bardzo chce, żeby inni myśleli, że jest Agentem. Nie podejrzewam natomiast Pei ani ani Piotra
Damian998. Obstawiam na Tomka C, choć mam coraz więcej wątpliwości co do jego osoby. Z tego co się wypowiadał na teście obstawiał Anie Lucińską, a jak wiemy poprzednie osoby glosujące na nią odpadały.
Taternik. Dalej typuję Michała. Ilona znalazła immunitet szukając kasy, a Michał szukał immunitetu i przy okazji jakiś papierek znalazł. Podobnie działał Hubert. Michał zgrywał głupa jak coś zawinił - podobnie jak Odeta. A Maja dość dziwnie zareagowała gdy odpadła, trochę jak zdziwiony agent. Może ją przywrócą do programu jak Antka czy Piotra? Karolina udawała agenta. Pozostali nie psuli.
Chucky. Odcinek pt "Zbieranie fantów, a pieniądze?" Jak powiedział Michał "W tej grze pieniądze nie są ważne". Idealne podsumowanie tego, że celebryci powinni trzymać się z dala od Agenta. Zostaję wiernie przy Ilonie, która nie zgłosiła się do zadania, wiedząc, że w nocy łatwiej jest namieszać. Zrzuciła sporą odpowiedzialność na Karolinę, zebrała immunitet, zakładam, że wiedziała gdzie go szukać, pieniądze mogła też porwać, żeby wyglądały na inne połówki. Oddała pieniądze na przechowanie Mai, bo jako agent sprowadziłaby na siebie podejrzenia, gdyby coś zginęło z puli. Zauważyłem, że gdy Ilona coś psuje, najczęściej montaż chce nam sugerować, że to z winy innego uczestnika. Odpadający z gry uczestnicy mówią, że Ilona jest w kręgu ich podejrzeń co też może być skutkiem montażu.
Krys. Piotrek swoją dedukcją przyczynił się do wyeliminowania swojej sojuszniczki. I to byl jedyny ciekawy moment w siódmym odcinku, gdyż według mnie był to najnudniejszy odcinek w całej serii. Wracając do typowania mój agent Tomek nie zrobił dzisiaj nic, by przeszkodzić grupie. Jedyne zamieszanie sprowokował rozmową o immunitecie przy stole z resztą zawodników.
Michał. Mój agent cały czas bez zmian, według mnie to Tomek Ciachorowski. Tomek za dużo nie działał w ostatnim odcinku. W pierwszym zadaniu nie zależało mu bardzo, żeby szukać kopert z pieniędzmi. Wolał skupić się na szukaniu immunitetu i jokerów, żeby udawać przed innymi strach, że może odpaść. Z tego zadania zarobili bardzo mało. A mogli zdecydowanie więcej. Myślę poza Tomkiem, jeszcze o Ilonie i Karolinie Kraśko.
Kim. Siódmy odcinek nie przyniósł zbyr wiele informacji, jeśli chodzi o Agenta. Nadal typuję wobec tego Tomka, który jako Agent mógł wiedzieć, gdzie znajdują się wszystkie ukryte koperty z pieniędzmi, wiec szybko mógł parę znaleźć i je schować tak, by nie trafiły do wspólnej puli. W zadaniu ,,memory'' odkrycie minusowych pieniędzy byłoby zbyt ryzykowne, więc jedyne co mu pozostało, to nie dopasowanie plusowych kwot.
Joasia16. To był zdecydowanie najgorszy odcinek tej edycji. Wszędzie tylko immunitety, jokery, czarne immunitety…gdyby Maja nie odpadła, to nie zarobiliby nawet tysiaka. Jedyne, co dobrze poszło to to, że nie zebrali w grze w memory minusowej kasy. Co zaś się tyczy agenta, to nie zmieniam typu, dalej obstawiam Michała, choć nie jestem jakoś silnie co do niego przekonana. Być może jako agent wiedział, gdzie szukać immunitetu, co pozwoliło mu na szybkie zakończenie gry. Poza tym, powiedział w tym odcinku takie zdanie: „W tej grze pieniądze nie są ważne”. No dla agenta na pewno nie są, w końcu nie będzie miał z nich żadnego pożytku.
Jacob. Mój typ się nie zmienia. Nadal typuję Ilonę jako agenta, ale gdybym miał teraz usiąść przed laptopem i rozwiązywać test wiedzy o agencie to nie wykluczyłbym z podejrzeń Tomka. Co do Ilony w ostatnim odcinku, próbowała podgrzać atmosferę w samochodzie, tak jakby chciała skłócić ze sobą współzawodników. Komentowała, była roztrzepana i wzbudzała chaos, czyli praktycznie to co zawsze. Oprócz tego oddała swój głos na Maję, która podejrzewała Ilonę o bycie agentem. Być może Ilona widziała w Mai groźnego przeciwnika.
Stefanos. Na Agenta nadal typuję Karolinę. Uważam, że celowo nie zgłosiła się na ochotnika do pierwszego zadania, by w ciemnościach spokojnie je zepsuć. Jako osobę, która odpadnie wytypowała Ryśka. Zrobiła to, bo wie, że on na nią głosuje i chciała się przyczynić do jego odpadnięcia. Jak zawsze spokojna, unika konfliktów.
Luise. Po siódmym odcinku Agenta dalej pozostaję przy swoim typie i typuję Tomka Ciachorowskiego. W pierwszym zadaniu mógł znależć specjalnie takie koperty w których będą połówki banknotów nie pasujące do pozostałych. W drugim zadaniu nie miał zbytnio możliwości manipulacji, więc mógł jedynie eliminować pozostałych uczestników z tego zadania lub też zbierać jokery, ale tu uprzedziła go Ania.
Sonny van den Werhoven. Siódmy odcinek Agenta za nami, połowa uczestników za burtą, teraz powinna się zacząć prawdziwa walka. Mój typ Agenta się nie zmienia, obstawiam konsekwentnie Piotra Świerczewskiego. W tym odcinku pokazał, że na sojusznikach mu nie zależy i wyeliminował Maję. Jako Agentowi sojusznicy są mu potrzebni jedynie do organizowania afer i do mieszania w grze. Poza tym o jokery jak widać również specjalnie nie walczy. Tam gdzie może miesza i przeszkadza. W siódmym odcinku nie był za bardzo pokazywany w zadaniach przez produkcję, więc trudno o dokładniejsze spostrzeżenia.
Zuzik. Po siódmym odcinku dalej na agenta typuję Tomasza Ciachorowskiego. Podczas zadania w którym mieli wytypować osobę która według nich zostanie wyeliminowana wskazał Michała, ponieważ wie, że Michał typuje jego na agenta i chciał się pozbyć zagrożenia. Podczas zadania z szukaniem pieniędzy oraz immunitetu celem agenta było jak najszybsze znalezienie immunitetu. Przypuszczam, że mógł również znaleźć jeszcze dodatkowe koperty z pieniędzmi ale zachował je dla siebie nie informując o tym grupy.
Meluzyna. Po chwilowym kryzysie wiary w to, że Ryszard jest agentem, dziś stawiam na niego bardziej pewnie, choć nie ze 100% przekonaniem. Podtrzymuję zdanie o jego braku zaangażowania, jednak wyrażanym w podobny sposób, jak opisał Bartek działalność Mirka w II edycji po pierwszym odcinku: "mocno średnio przykładający się do zadań - mam wrażenie, że jest zupełnie inaczej." Mam takie samo przeczucie w stosunku do Ryśka. Jego komentarze i zachowanie utwierdzają mnie (na nowo) w przekonaniu (być może niesłusznie), że to on jest agentem, jednak niezmiennie czekam na rozwój wypadków. Prawie wszystkie osoby, które podejrzewałam w zastępstwie za Ryśka odpadły, także jeżeli to on odpadnie w najbliższym czasie dla mnie zabawa się skończy, ale też jednocześnie zacznie od nowa. Odcinka ponownie nie oceniam, bo mam wrażenie, że nie ma czego i jeżeli chodzi o działalność Agenta: w tej edycji możemy kierować się jedynie swoimi przeczuciami a nie podawać za dowód konkretne działanie. Tym bardziej czekam na finałowy odcinek - nie ze względu na poinformowanie nas kto jest Agentem, ale ze względu na przedstawienie jego działalności.
Al Ganonim. W kręgu moich podejrzeń jest Karolina oraz - typowany od kilku odcinków - Michał. W ogóle nie biorę pod uwagę Ryśka; zgubił co prawda kopertę, ale gdyby był agentem to nie poinformowałby o tym nikogo. W tym zadaniu dziwnie zachowywała się Karolina. Coś mi mówi, że to ona jest agentem. Ale jest też Michał, który, biorąc zielony immunitet, nie dał czasu na znalezienie kopert z pieniędzmi. Na razie głosuję tak jak ostatnio - Michał
Agata i Paweł. Nasz typ na agenta dalej niezmienny - Karolina Kraśko. Do zadania z szukaniem kopert z pieniędzmi poszła jako pierwsza więc miała dużą możliwość by znaleźć koperty zabrać i nie przekazać grupie lub je schować. Kiedy odpadła Maja, można było zobaczyć u niej na twarzy tak jakby poczucie winy. Swoją drogą dziwne jest odpadniecie Mai, gdyż w zwiastunie można zauważyć ją podczas konkurencji wodnej na skuterze a o ile pamiętam nie było jeszcze takiej, chyba że coś przeoczyliśmy. Więc czy to może oznaczać że Maja wróci? Tak czy inaczej na agenta obstawiam Karolinę Kraśko, gdyż na ten moment najbardziej nam do tego pasuje
Regina. Niech to znowu będzie Ilona, choć szczerze mówiąc, zapomniałam, że to ją typuję i cały odcinek bacznie obserwowałam Michała. To cwany zawodnik i mam wrażenie, że z dnia na dzień gra coraz ostrzej. A czy jest agentem? Jeśli tak, byłby niezły, bo przynajmniej działa, nie tak jak potencjalny agent Karolina, która zachowywała się wprawdzie bardzo podejrzanie w nocnym poszukiwaniu pieniędzy i immunitetu, ale hej – to była jej pierwsza taka akcja od kilku ładnych odcinków. Ilona wkraczała w „miejsce duchów” zaraz po Karolinie, więc miała szansę pochować trochę kopert z pieniędzmi, a poza tym znalazła immunitet, do którego się nie przyznała – ale właściwie co w tym złego? Zasadniczą wadą odcinków takich jak ten ostatni jest nadmiar jokerów, immunitetów itd., bo wtedy wszyscy się o te krążki zabijają (nawet agent, dla niepoznaki) i nie idzie poznać, kto mąci, bo właściwie nie mąci… nikt. Tomek powiedział o Ani, że z czarnym jokerem to ona rozdaje karty. Bzdura. Wszyscy podlegają testowi wiedzy o agencie, a czarny immunitet, wyrównując wszystkim szanse, tylko o tym fakcie przypomina. To agent rozdaje karty.
Aga. Ten odcinek znowu nie zmienił mojego typu, choć zaczynam mieć coraz większe wątpliwości. Nadal typuję Piotra Świerczewskiego, jednak od dwóch odcinków ciężko podeprzeć mi swój typ jakimikolwiek argumentami, prócz zwyczajnego przeczucia. Piotr nie wyróżniał się swoim zachowaniem, moją uwagę przykuło jednak zadanie, w którym uczestnicy mieli typować osobę, która ich zdaniem odpadnie. Piotr pomimo sojuszu zawartego z Mają nie dotrzymał danego słowa. Typował ją, poprzez co odpadła.
Mateusz. Mój agent to Piotr, mam intuicję, że jest agentem od początku, jest zabawny, wszyscy go lubią. I zawsze, ale to zawsze coś musi zepsuć.


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Mat.
IO
Mi.
Piotr





Dam.
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek





Al G.
AS
AS
AS
Mi.
Mi.
Mi.
Michał





Kr. J.
JK
TC
AL.
----
---
-----





Aga
Ma.
AS
Piotr





Tat.
Mi.
Mi
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
Michał





Krys
JK
JK
BA
BA
TC
TC
Tomek





Mel.
RA
RA
RA
RA
RA
RA
Rysiek





Adr.
KK
KK
KK
KK
KK
KK
Karol.





Mic.
IO
JK
TC
TC
TC
---
Tomek





Chu.
IO
IO
IO
IO
IO
IO
Ilona





Joas.
KK
KK
BA
---
JW.
Mi.
Michał





Zuz.
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek





Reg.
BA
BA
BA
BA
IO
IO
Ilona





Son.
Piotr





Stef.
IO
KK
KK
KK
KK
KK
Karol.





Iwka
KK
KK
KK
KK
KK
KK
Karol.





Kim
Mi.
TC
TC
TC
TC
Tomek





Jac.
Mi.
Mi.
TC
TC
IO
IO
Ilona





See.
Ma.
Mi.
Mi.
Mi.
Mi.
---
-----





AiP
KK
KK
KK
KK
KK
KK
Karol.





Lui.
IO
IO
TC
TC
TC
TC
Tomek





Patr.
-----





Asia
TC
TC
TC
TC
TC
TC
Tomek







Objaśnienia skrótów:
IO - Ilona Ostrowska, TC - Tomasz Ciachorowski, AS - Anna Skura, JK - Jan Kuroń, Ma. - Maciej Myszkowski, Mi. - Michał Mikołajczak, RA - Ryszard Andrzejewski, KK i Karol. - Karolina Ferenstein Kraśko, BA i Beni - Beniamin Andrzejewski, PŚ - Piotr Świerczewski, AL - Ania Lucińska, JW - Julia Wróblewska
Kolor oznacza zmianę typu w porównaniu z poprzednim odcinkiem
*     *     *
Typy pozakonkursowe
Hedge, W dalszym ciągu jako agenta obstawiam Ilonę. Zrzeczenie się przez nią funkcji skarbnika było tylko i wyłącznie próbą namieszania wszystkim w głowach. Pozbyła się odpowiedzialności, bo wiedziała, że wszelkie straty pieniężne z puli zwycięzcy mogłyby szybko skierować na nią podejrzenia - a przecież nie o to chodzi realizatorom programu. Do wylotu wytypowała Maję, która będąc silną, bystrą i zawziętą zawodniczką jest oczywistym przeciwnikiem agenta. Ilona po raz kolejny przedstawia różne typy potencjalnych agentów, rzucając podejrzenia na Michała czy też Karolinę. W moich oczach żadne z tych dwojga nie okaże się agentem, są oni jedynie mocno sugerowani widzom, aby zamaskować działalność Ilony. Agent w dzisiejszym odcinku znalazł immunitet, nie dzieląc się tą informacją z pozostałymi. Ale po co zielony krążek agentowi, skoro i tak przechodzi dalej? Chociażby po to, aby pozbawić innych członków grupy szansy na przejście do kolejnego odcinka. ,,Zachowanie agenta w najczystszej postaci" - jakby powiedział teraz Marcin Meller. Ponadto - jeśli chodzi o problemy z łącznością podczas zadania z nocnym poszukiwaniem fantów w resorcie, mogła przyczynić się do manipulowania sprzętem (np. wyciszenie). Moim drugim podejrzanym na liście jest Tomek, który w ostatnim odcinku próbował zarzucić sabotaż Ani Luci oraz Piotrowi. Myślę, że zarówno Ilona jak i Tomek dotrą do finału. Wraz z nimi Kraśko lub Peja. Pozostali - Anka, Michał, Piotr - pewnie odpadną w ciągu najbliższych tygodni. Kolejność dowolna.
hannibal96. Kolejny raz stawiam na Ilonę, po odpadnięciu Mai, mam przekonanie, że na 80% to ona. Tylko agent w ciemności mógł znaleźć immunitet, wydaje mi się, że mógł też zniszczyć lub schować parę kopert z pieniędzmi, więcej agent nie mógł zdziałać, poza jeszcze wyeliminowaniem Mai, bo jeden z 3 głosów oddała właśnie Ilona, zaś ona powiedziała, że stawia właśnie na nią, więc agent chciał się pozbyć osoby, która dobrze stawiała, sama Kinga powiedziała, ze test miała dobrze wypełniony, wiec wydaje mi się, że na ten moment większość stawia na nią, tylko montaż to tuszuje. Poza tym zdziwienie Mai po ujrzeniu ekranu "bardzo dziwne", jakby nie mogła odpaść, szkoda mi jej było, po zachowaniu grupy akurat wobec niej.
*     *     *
Jeśli jeszcze ktoś dotarł do tego momentu i nadal ma ochotę czytać, jak zwykle kilka (no może tym razem trochę więcej) zdań ode mnie.
Po pierwsze - tym razem było 80 wypowiedzi na czarnym tle, z czego - uwaga - aż 32 przed pierwszą przerwą reklamową.
Po drugie - miałem sen, w którym Maja wróciła w ósmym odcinku do programu, ale nie została przywrócona przez innych, tylko sama mogła wrócić po wykonaniu pewnego określonego zadania.
Po trzecie - na kogoś postawić trzeba. Tym razem stawiam więc na Piotra. Rysiek i Michał w tle zostają... Coś mi się jednak zdaje, że TVN znów postawił "na swojego".
A na koniec zabawię się w Marcina Mellera i napiszę, co może świadczyć o tym, że dana osoba jest agentem:
Michał. Dwukrotnie był w gronie osób, które przez telefon miały przekazywać wskazówki, w jaki sposób grupa ma dotrzeć do celu (odnaleźć pozostałych członków grupy), dwukrotnie był blisko telefonu i dwukrotnie dziwnym trafem inni nie mogli się dodzwonić. Przypadek? Czy celowe działanie agenta?
Karolina. W zadaniu z fotografowaniem miejsc ze zdjęć to ona narzuciła zły kierunek marszu. Zwykła pomyłka, czy rozmyślne działanie mające na celu uniemożliwienie wykonania zadania?
Rysiek. Przyznał, że zgubił koperty w ostatnim nocnym zadaniu, po czym stwierdził, że miał trzy, a przyniósł dwie, czyli zgubił jedną. Faktycznie tak było, czy może "zgubił" specjalnie więcej kopert, a przyznał się do jednej, by odsunąć od siebie podejrzenia o bycie agentem - bo przecież agent nie przyznałby się do ich zgubienia?
Piotr. W zadaniu, w którym każdy indywidualnie pojawiał się w określonym miejscu i mógł przeglądać różnego rodzaju książki i przewodniki (by potem, jak się okazało, odpowiedzieć na pytanie - na które odpowiedź była zamieszczona w tychże pozycjach) przyznał, że zabrał ze sobą część pozycji. Bezmyślne działanie, czy celowe zachowanie mające uniemożliwić grupie zapoznanie się z właściwymi informacjami?
Tomek. Znalazł czarny immunitet, ale nie przyznał się do tego, choć grupa dzięki temu mogła zarobić pieniądze. Zwykła strategia, czy działanie agenta?
Ilona. Po jednym z zadań, które nie zostało wykonane w całości, wyglądała na mocno wykończoną, wręcz można było zastanawiać się, czy nie będzie wymagać lekarskiej pomocy. Faktycznie źle się czuła, czy dodała sporo od siebie, chcąc, by po nieudanym zadaniu grupa pomyślała, że tak bardzo się starała, ryzykując zdrowiem, że na pewno agentem być nie może?
Ania. W pierwszym odcinku zobaczyła jako pierwsza czerwony ekran. Przypadek, czy próba odsunięcia podejrzeń od agenta?

8 komentarzy:

  1. Ja uważam że agentem jest Ilona lub ewentualnie Rysiek. Innych wykluczam. Reszta po prostu gra agenta,żeby łatwiej było im się dostać do finału

    OdpowiedzUsuń
  2. Agent - Ilona (czyżby szykowany był z nią jakiś serial?)lub Rysiek (może TVN promować będzie rap?)

    OdpowiedzUsuń
  3. Reakcja Mai na czerwony kolor była bardzo dziwna... No bo kto mówi w takim momencie "czegoś tu nie rozumiem"?! Z drugiej strony, jeśli jest agentem, to raczej zostałaby poinformowana przez produkcję o zagraniu z chwilowym odpadnięciem i nie byłaby tak zaskoczona. I faktycznie nie było chyba zadania ze skuterami wodnymi? No nie wiem, dziwna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tutaj Patryk. Nie wysłałem typu przez gapiostwo, ale nadal typuję Piotra :) Swoją drogą te całe jokery, sojusze etc... te obecne edycje w ogóle nie przypominają edycji 1-3...

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie do Was, chodzi mi o zwiastun, a konkretnie o sytuację z 1-szej minuty i 30-stej sekundy. Tam jest piątka uczestników - czy ta sytuacja już była? Ja sobie nie przypominam, a brakuje tam dwójki pań z obecnego składu.
    Taternik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie było na pewno. Pamiętałabym, gdyby wszyscy faceci założyli takie spodenki odpowiadające miejscowej modzie :-)
      Joasia16

      Usuń
    2. Nie wszystko nam pokazują, taki mają montaż i zamysł.

      Usuń
  6. Zadanie ze skuterami? W sumie niby już było - w 4 odcinku dokładnie. A przynajmniej na to wskazuje końcowy zwiastun z odcinka trzeciego = początkowy zwiastun z odcinka czwartego. I albo to nie było zadanie tylko luźna sytuacja, nie wiadomo po co wrzucona do zwiastunów, albo Maja rzeczywiście wróci pod jakimiś tam warunkami, a montażysta(ci) powinni przestać palić zioło w pracy. Chociaż oni nie są teraz gdzieś bardziej wgłąb wyspy, gdzie nie będzie wody? Sam nie wiem.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz pojawi się na stronie po zatwierdzeniu przez moderatora