sobota, 23 marca 2019

Tropimy Agenta - odcinek 4

Przezorny zawsze przygotowany - w zasadach zabawy pojawił się zapis, który mówił, iż jeśli zdarzy się sytuacja, iż o tej samej porze dwoma różnymi kanałami przesłane zostaną typy dwóch różnych osób i niemożliwe będzie ustalenie, który wpłynął wcześniej, wyżej klasyfikowana będzie osoba, która tydzień wcześniej szybciej przesłała typ. Po czwartym odcinku punkt ten po raz pierwszy znalazł zastosowanie.
Fakt, że sytuacja miała miejsce nieco mnie zaskoczył. Nie ukrywam, że punkt pojawił się jedynie "na wszelki wypadek", ale sądziłem, że ani razu nie będę musiał się do niego odwoływać. Oczywiście wielce prawdopodobne jest, że dla ostatecznej kolejności nie będzie mieć to żadnego znaczenia, choć wykluczyć niczego nie można... 
Ubył kolejny kandydat do zwycięstwa - Jacob, którego typ tym razem nie dotarł. Pamiętajcie, by ok. 22.30 w piątek zerkać w komentarze pod ostatnim wpisem dotyczącym zabawy, czy aby nie pojawi się wasz nick jako osoby, która nie przesłała swojego typu (lub przesłała typ z zbyt dużą liczbą błędów). I jeszcze drobna uwaga do jednego z uczestników - proszę o jednoznaczne zaznaczanie, kto jest agentem.
Adrian. Zadania na szczęście coraz ciekawsze, a nie powtórzone. Mój agent czyli Pani Sadowska niczym właściwie się nie wyróżniła w tym odcinku, ale może właśnie dlatego, że jest z tyłu w porównaniu z innymi to jest agentem. Myślę że jest duża szansa, że agentem jest Viola, ale no trudno, zaryzykuję.
Iza. Moim Agentem jest niezmiennie Viola Kołakowska. W tym odcinku grupa zarobiła wyjątkowo dużo pieniędzy, więc albo działania Agenta były nieskuteczne, albo wykorzystał on ten odcinek do zrzucenia z siebie podejrzeń. Podanie złych cyfr podczas sztafety byłoby dla Violi zbyt ryzykowne, więc pomagała grupie. W "agentowym pokerze" do przewidzenia było, że uczestnicy będą grać pod siebie. Viola nie zareagowała więc na pytanie Marioli, kto ma połówkę banknotu w swojej kopercie - w tym zadaniu udawali niemal wszyscy, więc grupa odebrałaby takie zachowanie jako normalne w tej sytuacji. Zauważyłam też, że błędy Violi są przedstawiane jako przeoczenia, niedopatrzenia - mam tu na myśli "niezauważenie" przez nią połówki banknotu czy immunitetu w drugim odcinku. Z kolei zachowania innych uczestników (Marioli, Miśka, czy w tym odcinku Wiktora) są przedstawiane jako rozmyślne pomyłki. Myślę, że w taki sposób produkcja próbuje ukryć Agenta.
Damian998. Moim Agentem jest Misiek Koterski. W pierwszym zadaniu nie mógł nic namieszać. W drugim gdy trzeba było szukać pieniędzy miał krótkofalówkę i mógł trochę namieszać i prowadził część osób tam, gdzie chciał, byle dalej od pieniędzy. Pasuje mi jego wizerunek do tej roli, dlatego zostaję przy tym typie.
Krys. Czwarty odcinek, czyli Rafał i deliberacja nad tym, jak mu się dał podpuścić. No przepraszam bardzo, ale w tym programie niech nie szuka zaufania u drugiej osoby. Mimo iż nie lubię Mrozika, to trzeba przyznać, że wie o co chodzi w tym programie.
Pierwsze zadanie ze sztafetą, nawiązuje do starego Agenta i tutaj nie zauważyłem większych podejrzanych działań. W zadaniu z bazarem Misiek prowadził grupę po całym bazarze, prowadząc w źle miejsca. Ulubiona gra Kingi Rusin, czyli koperty. Dziwi mnie to, że Viola nie zobaczyła tego banknotu. Podsumowując, moim typem numer jeden jest Misiek Koterski. Mówił, że grupa prowadzi zamęt, a swoim zachowaniem, wprowadza jeszcze większy chaos
Stefanos. Moim typem na „Agenta” jest nadal Viola Kołakowska. W pierwszych dwóch zadaniach nie miała zbyt wielu okazji aby się wykazać lub chciała odsunąć od siebie podejrzenia. W ostatnim zadaniu poprzez swoje zachowanie uniemożliwiła grupie wygranie 2000 złotych.
Taternik. W zwiastunie sezonu jest taka scena, gdzie 9 postaci stoi na pewnej górce. Druga postać po prawej stronie nie do końca była dla mnie oczywista. Myślałem, że to Agata, a nie Viola (czyżby rzeczywiście agent?...). Typuję jednak Wiktora dalej, ponieważ wciąż nie jest wskazywany bezczelnie jako agent. Mam po prostu nadzieję, że agentem nie będzie najbardziej ukrywana osoba.. Viola idealnie pasuje na "agenta" pokroju Ilony.. I tylko przypomnę, że w zeszłym roku gdy odpadał Beniamin, to wspomniał, że głosował na Ilonę. Więc w którymś momencie prawdziwego agenta produkcja musi przedstawić. A jego działania dziś? Ukrywanie się.. I bezczelne przegranie 2 tysięcy. 
Michał. Ja nadal pozostaję przy Damianie Kordasie. Wydaję mi się, że agent nie musi psuć każdego zadania. I tak było w przypadku Damiana, w tym odcinku. Damian zawsze jest na przedzie w zadaniach. Działa, za wszelką cenę stara się pomóc grupie jak najlepiej wykonać zadanie. Tak było podczas zadania "market". Wydaje mi się, że to jest taka przykrywka żeby odsunąć, od siebie podejrzenia jako agenta. Ma 3 jokery, ale jakoś nie śpieszno mu ich użyć. Poza tym jest młody, bystry, inteligentny. Ale inny od pozostałych. Może to gra aby zmylić innych. Równocześnie jest tajemniczy i małomówny.  
Agata i Paweł. Po tym odcinku nadal typuję Violę Kołakowską na agenta. To ona mogła w zadaniu z rozmienianiem banknotów położyć jeden banknot podwójnie, żeby nie zarobić pełnej puli, jednak intryga się nie udała. Drugą rzeczą, która w tym odcinku rzuciła mi się w oczy świadcząca o tym, że to właśnie ona może być agentem, jest to, że w swojej kopercie podczas wymiany miała połówkę banknotu, a jednak się nie wymieniła z Mariolą Gołotą. Jej tłumaczenie było takie, że nie wiedziała, że to ona ma u siebie drugą połówkę. Ciekawi mnie tylko w takim układzie co myślała, że ma w swojej kopercie.
Iwka. Po czwartym odcinku mój typ się nie zmienia: według mnie Viola Kołakowska jest agentem. W tym odcinku agent zadziałał tylko raz, podczas gry w pokera. W pozostałych zadaniach grupa zgarnęła całą pulę - brawo! Tytuł odcinka: Wiktor agentem. Moim zdaniem to jest jego taktyka, która bardzo przypomina taktykę Michała Mikołajczaka z poprzedniej edycji. W gronie podejrzanych pozostaje u mnie Maria Sadowska
Sonny van den Werhoven. Po odcinku nr 4 na Agenta typuję nadal Wiktora Mrozika. W tym odcinku mieszał w zadaniu z liczeniem, w agentowym pokerze oszukał Jonkisza, cały czas kłamie i wprowadza zamieszanie. Także mój typ Agenta pozostaje niezmieniony. 
Zuzik. Po czwartym odcinku na agenta typuję Rafała Jonkisza. Po obejrzeniu czwartego odcinka stwierdzam, że agent w tym odcinku chciał odsunąć od siebie podejrzenia i dał grupie zarobić trochę pieniędzy. W pierwszym zadaniu Rafał nie mógł się zbytnio wykazać, ponieważ cała reszta grupy poprawnie obliczała równania matematyczne i gdy przyszła kolej na jego część zadania miał on na tyle proste równanie, że zły wynik mógł dla niego zadziałać niekorzystnie. W zadaniu z zakrywaniem banknotów nie mógł zepsuć zadania, ponieważ całym zadaniem koordynowali Damian oraz Angelika i nikt poza nimi nie dotykał kopert ze zdjęciami i pieniędzmi. W ostatnim zadaniu Rafał chcąc odsunąć od siebie podejrzenia całą winę za brak zarobionych pieniędzy zrzucił na Wiktora, ponieważ to on w swojej kopercie miał banknot o nominale 2000 zł.
Meluzyna. Odcinek moim zdaniem trochę przechodni, który nic szczególnie nie pokazał. Agent, kimkolwiek by on nie był, nie zadziałał. Wydaje mi się, że bardziej ze względu na to, że Agent chciał odsunąć od siebie podejrzenia pozostałych uczestników lub po prostu nie wykonywał działań wprost destrukcyjnych. Wciąż moim Agentem jest Viola Kołakowska. Ponownie nie była zbyt widoczna. W zadaniu ze sztafetą nie pobiegła w kolejnej drużynie, choć jest wysportowaną osobą. W zadaniu w hali targowej, mimo powierzchownego chaosu, nie wydaje mi się, aby była możliwość psucia w nim czegokolwiek – każda próba byłaby dla Violi zbyt ryzykowna. 
Sytuacja, która wystąpiła podczas wymiany kopertami, czyli rzekome niezauważenie przez nią banknotu może wzbudzać od razu niepokój, że ona jest Agentem. I teraz: zrobiła to, bo faktycznie nim jest lub zrobiła to, żeby ściągnąć na siebie podejrzenia i mieć większe szanse na pozostanie w programie. Ja wybieram 3 opcję – zrobiła to, aby zasiać ziarno niepewności wśród uczestników, by pojawiła się wśród większości z nich myśl, że przecież to zbyt oczywiste - Agent właśnie tak by zrobił. Ma przecież za zadanie przeszkadzać w zarabianiu pieniędzy. Zbyt widoczne działanie jak na Agenta, prawda? Ergo Agentem być nie może. A tutaj zaskoczenie w ostatnim odcinku. Chciałabym!
Mati93. Mój agent w tym odcinku poniósł totalną klęskę. Nie dość że w pierwszym zadaniu nie tak łatwo było zepsuć zadanie to jeszcze został ustawiony w najgorszej pozycji czyli na górze wulkanu gdzie tylko czekał na ostatniego gracza. W tym zadaniu nawet jakby chciał nie mógł nic popsuć. W drugim zadaniu dzięki Damianowi grupa wygrała zadanie. I chociaż Rafał biegał za Damianem jak szalony to niestety tutaj również poniósł klęskę. W trzecim zadaniu widocznie można zauważyć że Wiktor po porostu jest pazerny na wygraną jak Daria Ładocha w drugiej edycji. A mój agent otrzymał kopertę z 2 000 zł i nie rozumiem po co się wymieniał akurat z osobą do której widać nie miał zaufania, skoro mógł się wymienić z Damianem, który jak widać jest jego najlepszym kolegą. Rafał bez "jokerów" pomyślnie przechodzi test. Mój typ to Rafał Jonkisz.
hannibal96. Po tym odcinku mimo że mój agent aktywnie wykonywał zadania, utwierdził mnie w poprawnym typowaniu. Damian pokazał, że mu zależy i ten odcinek miał na celu jego wybielenie się przed grupą. Poza tym mam nieodparte wrażenia, że on wiedząc, jakie są zadania, wie co ma robić. Tak całkowicie poza programem pragnę zauważyć i nawet się założyć, że to Kordas wygra cały program albo jest po prostu jest agentem. Dlaczego? Został on ambasadorem lodów "Jak dawniej" oraz pizzy "Dominos", oprócz tego otwarł w lutym chyba swoje studium kulinarne. I wyczuwam, że to wszystko nie jest bez powodu, patrzcie Hubert Urbański - powrót Milionerów czy Daria Ładocha - twarz Lidla. Chyba daje do myślenia?
Malak. Po pierwsze - przepraszam za brak typu poprzednim razem, niestety czas przy małym dziecku zleciał i kiedy sobie przypomniałem, to był już zbiorczy post. Niemniej jednak, chętnie poprzesyłam typy dalej, już bez walki o wygraną. Nadal typuję Mariolę Gołotę. W zadaniu na rowerze podawała zły wynik, choć nie było możliwe pomylenie się na takiej liczbie. Jakby chciała pokazać Andrzejowi, że jest agentem, szczególnie, że potem już liczyła dobrze. W drugim zadaniu ekipa dobrze współpracowała i agent się nie wykazał. Natomiast chęć Marioli do wygrania dwóch tysięcy w konkurencji z kopertami odczytuję jako chęć zdobycia zaufania grupy. Doskonale wiedziała, że i tak wygrali 15 tysięcy w tym odcinku i każdy będzie dbał o siebie, więc mogła grać chętną do wymiany, bo nie będzie drugiej osoby nią zainteresowanej.
Farmero. Nadal obstawiam Marię Sadowską jako Agenta. Podczas pierwszego zadania nie miała okazji, by cokolwiek popsuć. W drugim zadaniu pod koniec, gdy układali banknoty na tablicy, w miejscu, gdzie ona je kładła były położone dwa. Był to ewidentny sabotaż. Podejrzane jest również to, że jest niewiele pokazywana oraz że trzyma się na uboczu. Obstawiam ją również dlatego, że z pozostałych uczestników najbardziej pasuje na Agenta.
Arjen. Po odejściu z gry mojego Agenta zmuszony jestem zmienić swój typ na Damiana Kordasa. W tym odcinku został pokazany jako idealny kandydat, który rozwiązuje poprawnie wszystkie zadania. I to już mi nasunęło pewne podejrzenia - dlaczego producenci przedstawiają nam go w ten sposób? Sam powiedział, że zdobycie zaufania grupy jest dla niego bardzo ważne. Jako że grupa w dwóch pierwszych zadaniach zdobyła wszystkie możliwe pieniądze - działań Agenta raczej tu nie było, a nawet jeśli to nieudane.
Luise. Moim typem na Agenta dalej jest Maria Sadowska. Po obejrzeniu dwukrotnie odcinka zauważyłem jedną ciekawą rzecz - w drugim zadaniu podczas gdy uczestnicy przykrywali banknoty widać jak Marysia kładzie banknot dokładnie w to samo miejsce gdzie przed sekundą położyła inny banknot Agata. Czyżby montażyści pokazali nam akcję Agenta ? Mnie to przekonuje, ponieważ jest to pokazane bardzo krótko i subtelnie. W pierwszym zadaniu Marysia jedyne co robi to upada - skojarzyło mi się to z upadkiem Jurka z pierwszej edycji. Może chciała w ten sposób rozproszyć uczestników tak by zapomnieli o cyfrach i pomylili się w dodawaniu.
Regina. Odcinek nawet spoko, chociaż nie rozumiem tego zamiłowania producentów do zadania z wymianą kopert przy stole - dla mnie ono po prostu nie ma ani krzty sensu, no ale nieważne. Mój Agent Sadowska niewiele ostatnio zrobił. Jedyne co, to podczas sztafety uderzyła się w rękę. We wspomnianym przeze mnie zadaniu z kopertami nie mogła uniemożliwić grupie zarobienia pieniędzy, ponieważ nie dostała w kopercie żadnych pieniędzy, które mogłaby zaprzepaścić. 
Łukasz. Tym razem postawię na Sadowską. Wydaje mi się, że przedstawienie prób mieszania Wiktora na tak wczesnym etapie programu nie świadczy o tym, że jest agentem, ale że próbuje grać... Co do Sadowskiej - upadek na rowerze skojarzył mi się z Agnieszką w pierwszej edycji, zresztą był to niezły sposób, by rozkojarzyć uczestników i by ci pomylili liczbę (ostatecznie nieudana próba). Na niekorzyść Marii przemawia fakt, że jest mało pokazywana przy zadaniach i w wypowiedziach - a przecież Huberta, Ilony czy Odety było całkiem sporo w programie... W dodatku ci pokazywani tylko czasami dość szybko odpadali...
*     *     *
Wyjaśnienia skrótów w tabelce: VK - Viola Kołakowska, MG - Mariola Gołota, MS - Maria Sadowska, AG - Andrzej Gołota, AD - Aleksander Doba, WM - Wiktor Mrozik, DK - Damian Kordas, RJ - Rafał Jonkisz, KC - Krystyna Czubówna, EG - Edyta Górniak, AN - Agata Nizińska, MK - Michał Koterski

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Iza
VK
VK
VK
VK








Lui.
MS
MS
MS
MS








Stef.
VK
VK
VK
VK








Iwka
MS
VK
VK
VK





.


AiP
EG
VK
VK
VK








Mel.
VK
VK
VK
VK








Adr.
EG
MS
MS
MS








Dam.
MK
MK
MK
MK








Krys
AG
AD
MK
MK








Zuz.
RJ
RJ
RJ
RJ








Mal.
MG
MG
---
MG








Mat.
RJ
RJ
RJ
RJ








Mic.
KC
VK
DK
DK








Far.
MS
MS
MS
MS








Han.
DK
MK
DK
DK








Reg.
MS
MS
MS
MS








Tat.
WM
WM
WM
WM








Arj..
VK
VK
AN
DK








Son.
WM
WM
WM
WM








Łuk.
WM
WM
WM
MS








Jac.
AN
AN
AN
---








Patr.
MS
AD
---
---








Asia
VK
VK
MS
MS










10 komentarzy:

  1. Przyznam, że jestem zaskoczony bo wysyłałem swój typ w czwartek popołudniu...Poza tym widziałem wczorajszy wpis, ale myślałem że popełniłem duzo błędów.

    Jacob

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie dopytałeś w komentarzu, miałbyś jeszcze czas na ponowne wysłanie

      Usuń
    2. No cóż trudno. Mam nadzieję, że za tydzień nie będe miał problemów :D

      Usuń
  2. TomL
    Dobry odcinek - odpadł mój rezerwowy Agent, a więc zostało dwóch. Lider Viola Kołakowska i Maria Sadowska zaraz za nią. Zadania fajne, ale jak słaba to edycja, gdzie już teraz większość uczestników typuje te dwie panie, które w sumie działają i są pokazywane podobnie. Niby coś zawalą, ale niewiele, coś pomogą, a jak zepsują to przypadkiem.
    Pozdrowienia wyślę dziś dla typujących chłopaków: Rafała, Damiana i Wiktora - jestem pod wrażeniem, że można ich podejrzewać, choć są wzorowymi - "nieAgentam"i.
    P.S. Szkoda, że w zadaniu z rozmianą pieniędzy nie było większego podziału na koperty. Ale ogólnie spoko zabawa, w dobrym agentowym stylu.

    Do usłyszenia w przyszłym tygodniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozyjemy zobaczymy TomL i pozdrowienia również przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  4. A czyje typy, zostały przesłane w tym samym czasie? :D Krys

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, może nie na temat ale ostatnio postanowiłam przypomnieć sobie stare edycje agenta i nigdzie nie mogę znaleźć odcinka 6 z 2 edycji niegwiazdorskiej, ma ktoś może namiary na ten odcinek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://drive.google.com/folderview?id=0BxGVq8E3YTRFaFlmNnJvRWduRmc&usp=sharing


      Na dysku są 2 sezony

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne :)

      Usuń

Komentarz pojawi się na stronie po zatwierdzeniu przez moderatora